piątek, 7 sierpnia 2015

Zapowiedź Anna Moda na szycie 3/2015

English:
I was afraid I wouldn't write a comprehensive preview, after my source of information dried out. Fortunately, there are new websites and new informations and although it wasn't as eas as before, I think I managed to track down all patterns in the new issue of Anna. Only thing lacking are available sizes. I guess most of them is in range 38-44. The new issue will be on newsstands on August 27.

Obawiałam się, czy podołam pisaniu wyczerpującej zapowiedzi, gdy skończy się moje dotychczasowe źródło informacji. Na szczęście wciąż pojawiają się nowe strony i nowe informacje i chociaż było z tym trochę zachodu, poszukałam i chyba udało mi się namierzyć wszystko co oferuje nowy numer. Dziękuję wszystkim za pomoc i linki - zmotywowaliście mnie do działania. Jedynie jeśli chodzi o dostępne rozmiary, informacje są wybrakowane. Na okładce Anna chwali się rozmiarówką od 36 do 54, ale modeli w rozmiarze 36 ma być zaledwie 10. Tak samo największe rozmiary - 54 to tylko 3 sztuki, w rozmiarach 50 i 52 jest 7 modeli. Większość wykrojów jest w przedziale 38-44 i jest to około 40 wariantów dla każdego rozmiaru. Pozostaje poczekać na numer, który w kioskach będzie od 27. sierpnia.


Za oknem 40°Ca tu na okładce "Jesień" - jakoś nie mogę się nie uśmiechnąć. Chyba jeszcze nie czuję nadchodzącego ochłodzenia. Prawdę mówiąc to chciałabym, żeby lato trwało jak najdłużej. Na szczęście numer wcale nie jest tak bardzo jesienny, jak to się na pozór może wydawać.


Sukienka z okładki to model Simplicity 1623 z kolekcji Khaliah Ali, co jednoznacznie wiąże się z tym że jest to moda plus. Sukienka o linii empire zawiera kilka ciekawych detali, jak rękawy odsłaniające ramiona i dekolt w kształcie serca. Generalnie zalecanym materiałem są dzianiny, chociaż sama spódnica może być również uszyta z tkaniny. Interesująco wygląda wariant B z drapowaniem na boku.

Rozmiary: 40, 42, 44

Dostępna w nieco mniejszych rozmiarach niż poprzednia, New Look 6224 to sukienka z trzema wariantami rękawów: krótkimi bufkami, bufkami 3/4 i krótkimi swobodnie falującymi. Poszczególne modele różni jeszcze od siebie dodatek muszki. Szału nie ma, ale sama sukienka robi sympatyczne wrażenie i wydaje się dość prosta do uszycia.

Rozmiary: 38, 40, 42

Sportowa sukienka koszulowa Lisette 2246, podobna do tej z marcowej Burdy. W zasadzie fajna, szczególnie wariant z białą górą i kwiecistą spódnicą - pewnie akurat tego w Annie nie znajdę...

Rozmiary: ??? średnie, od 38 lub 40


Spódnic ołówkowych nigdy dość, a w Simplicity 1760 jest całkiem ciekawy zestaw w trzech długościach: do połowy łydki, biurowej nad kolano i mini. Samych wariantów wykończenia przodu też jest kilka: udawany kopertowy, z marszczeniem oraz zwykły prosty z możliwością zabawy wstawkami z innych materiałów lub koronki. Sporo możliwości.

Rozmiary: 40, 42, 44, 46

Z tym zestawem mam problem, bo Simplicity 2372 zawiera wszystko - i spodnie, i spódnicę, i bluzkę, i sukienkę i nawet żakiet. Z tego co przeglądałam, podejrzewam, że tylko żakiet, bluzka i sukienka będą w numerze. Modele są lekko sportowe, z dekoracyjnym marszczeniem na raglanowych rękawach.

Rozmiary: na pewno duże, do 54

W zestawie Simplicity 1718 jest tunika w systemie modułowym, szerokie spodnie i długa spódnica. Tunika z dwoma wariantami wykończenia dekoltu - pęknięciem i dekoltem w V zapowiada się interesująco. Proponowane są też różne warianty rękawów - zobaczymy w jakich rozmiarach będzie dostępna.

Rozmiary: ??? średnie, od 38 lub 40

Na stronach Simplicity ten, przeznaczony wyłącznie dla dzianiny model, jest zachwalany jako doskonały od rozmiaru XXS do XXL. Przyznam, że jestem rozczarowana, że rozmiarówka Simplicity 1805 zacznie się dopiero od 38/40. Patrząc na rysunki techniczne, tak na prawdę mamy tu dwie bluzki - jedną o kroju kimonowym, drugą z rękawami raglanowymi. Ciekawe ile wariantów trafi do Anny.

Rozmiary: 38/40, 42/44, 46/48, 50/52

Prosta bluzka z raglanowymi rękawami, dobra na uzupełnienie szafy o coś bardzo standardowego. W ramach New Look 6225 dostajemy bluzkę z dwoma głębokościami dekoltu i trzema długościami rękawów. Pozostaje tylko zabawa kolorem i wykończeniami, żeby trochę rozruszać ten model.

Rozmiary: ??? średnie, od 38 lub 40

Dzianinowa tunika z baskinką lub tunika z wiązaniem pod biustem. Prawdopodobnie z pakietu Simplicity 1539 dostaniemy tylko wybrane modele. Pocieszam się, że znów jest to wykrój modułowy, więc nawet przy ograniczonej liczbie modeli, liczba kombinacji jest spora.

Rozmiary: ??? średnie, od 38 lub 40

Poprzedni model od Suede nie był najlepszy. Patrząc na SUEDESays 2056 stwierdzam, że może teraz będzie lepiej: krótka kurtka z trzema wykończeniami przodu oraz odpinanym kapturem. Jestem ciekawa.

Rozmiary: ??? średnie, od 38 lub 40

Z trzech żakietów oferowanych w Simplicity 1542 uszyłabym jedynie ten czerwony. Szkoda że wszystkie wyglądają tak workowato. Spódniczka też będzie modelem do uszycia - jest dość zwykła, przymarszczona w pasie i rozkloszowana.

Rozmiary: ??? średnie, od 38 lub 40

Ten zestaw żakietów podoba mi się dużo bardziej. W Annie nie będzie spódnicy, ale New Look 6231 daje nam dwa zgrabnie taliowane żakiety oraz wąskie spodnie zapinane na boczny zamek. Co do żakietów - patrząc na szczegóły, modele różnią się wyłogami oraz sposobem marszczenia baskinki.

Rozmiary: 36, 38, 40

Minimalistyczny New Look 6216 posłuży tylko modelem spodni, o koszulkach zapomnijcie. A o owych spodniach w opisie modelu napisali jedynie, że są wiązane sznurkiem.

Rozmiary: ??? średnie, od 38 lub 40

Szaliki? Mam nadzieję że będzie tu coś odkrywczego... Simplicity 2170.

7 komentarzy:

  1. Wpadła mi w oko może jedna czy dwie sukienki. Te pozostałe modele - jakieś takie - powtarzające się? mało ciekawe? Trochę rozczarowujące :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się - dobre tło pod bardziej wyszukane kreacje z Burdy :-)

      Usuń
  2. Uwielbiam te prościutkie bluzki. Co prawda jeszcze żadnej nie uszyłam ;-) ale kiedy tylko je widzę, to oczyma wyobraźni widzę też te rzędy bluzek z jednego szablonu wiszące obok siebie w szafie - tylko wybierać kolory i faktury.
    No i żakiet z baskinką bardzo wdzięczny, choć kompletnie nie wiem, jak bym w tym wyglądała. Spodnie ze sznurkiem też do rozważenia, tylko ciekawe, czy są przygotowane na dzianinę czy tkaninę.
    Cieszę się, że chce Ci się buszować i pokazywać nam zapowiedzi - bardzo je lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim dziękuję za miłe słowa, cieszę się na każde odwiedziny bloga, jakoś mi raźniej gdy coś napiszecie :-)

      Uszyłam kiedyś jedną prostą bluzkę, ale nie wzbudziła mojego zachwytu. Tu są raglanowe rękawy, więc może dam wykrojowi szansę. Właśnie sobie zwizualizowałam te rzędy jednakowych kolorowych bluzek i się nakręciłam ;-)

      Co do spodni - bawełna i mieszanki bawełny, batiki, jedwabie, krepdeszyn, lekki len. Żadnej dzianiny.

      Usuń
    2. Podłączam się do opinii, chociaż tradycyjnie będę psioczyć na rozmiarówkę. Żakiet z baskinką - tak, prosta bluzka - tak, bluzka z raglanowymi rękawami - jak najbardziej. Materiały mam, kiedyś uszyję :).
      Serdecznie dziękuję za Twoje wpisy, bardzo ułatwiają decyzję o zakupie periodyków.

      Usuń
    3. Dzięki! Ja też materiały mam, zachomikowane, czekają. Może jak rozmiarówka przypasuje to wreszcie się przemogę, by je pociąć :-)

      Usuń
  3. Fajnie że piszesz o tym czasopiśmie,ale na razie nic nie wybrałam.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń