wtorek, 28 kwietnia 2015

Zapowiedź Anna Moda na szycie 2/2015 preview

English:
You will find new Anna 2/2015 on newsstands since April 29th - just in time for the long weekend of sewing. I must admint that the front cover discouraged me because of the horrible blue dress and hair bands. Could it get any worse? Instead of pleasent thrill I felt yuck. It took me the whole weekend to start writing this preview. Most of the patterns starts from size 38 and I just can't get enough optimistic about this issue, so I write and whine at the same time, I hope you will forgive me.

Skończyły się wczesne zapowiedzi Burdy (a przynajmniej skończyły się u Pandy). I jakoś tak się zbiega, że być może i zapowiedzi Anny od następnego numeru także nie będą tak obszerne, bo niestety ale i to źródełko wyschło. Będę szukała nowego, a póki co nacieszmy oczy nadchodzącym numerem Anny Mody na Szycie 2/2015, który będzie w kioskach od 29. kwietnia - w sam raz na długi weekend szycia.


Przyznam, że okładka mocno mnie zniechęciła - ta, delikatnie mówiąc, drętwa niebieska sukienka, opaski do włosów - czy może być jeszcze gorzej? Zamiast dreszczyka emocji poczułam wewnętrzne fuj. Zbierałam się cały weekend, ale ostatecznie trzeba stawić czoła nawet najgorszej okładce i zajrzeć co kryje się w numerze, prawda? Po wstępnym przejrzeniu, oceniłam że niewiele jest modeli zaczynających się poniżej rozmiaru 38 i znów odłożyłam pisanie recenzji do momentu aż wykrzeszę z siebie choć trochę optymizmu. Czekałam i czekałam, ale taki moment nie nadszedł, więc piszę i marudzę zarazem, mam nadzieję że mi wybaczycie.


Sukienka na "specjalne okazje", zapinana na boczny zamek, w oryginale jako New Look 6173 ma trzy opcje stanika - zobaczymy ile da nam Anna. Widoczny na okładce napis "Suede says" to odwołanie do uczestnika piątej edycji Project Runway, która miała miejsce w 2008 roku, być może wykrój pochodzi właśnie z tamtego okresu - co tłumaczy stylistykę.

Rozmiary: 38, 40, 42

Sukienka Simplicity 1800 z serii Amazing Fit, z wykrojami dopasowanymi do biustu i tęgości. Będzie dostępna tylko w dużych rozmiarach. Jestem rozczarowana, bo zdjęcie po prawej wygląda uroczo.

Rozmiary: 44/46, 48/50, 52/54

I znów duże rozmiary, a już oczami wyobraźni widziałam siebie w tym żółtym wariancie Simplicity1797. Trzeba nauczyć się zmniejszać wykroje, nadszedł ten czas. W zestawie mamy też żakiet.

Rozmiary: 42, 44, 46



Prosta sukienka lekko etno - czytaj "worek". Może i rozmiarówka New Look 6181 jest bardziej przystępna, ale sam model niezbyt interesujący, żeby nie powiedzieć nudny. Jedyne co trochę ratuje ten model to dekolt woda na plecach. No może w ostateczności wybrałabym wariant z długością nad kolano. Może. Ale tylko w ostateczności.

Rozmiary: 34/36, 38/40, 42/44

I jeszcze jedna sukienka, również jak poprzedniczka, pochodząca z Project Runway. Czuję dziwne przyciąganie do wzoru na materiale, natomiast czytam w opisie New Look 6207, że to "loose fit" - znaczy worek. Rysunki techniczne potwierdzają moje obawy. Przynajmniej rozmiarówka niewielka.

Rozmiary: 32/34, 36/38, 40/42

Sekcja sukienek zamknięta, czas na bluzki. Jeśli dobrze rozumiem opis to oprócz pomarańczowej bluzki, otrzymamy wszystkie modele Simplicity 1614. Dekolt w kształcie V z tyłu jest prawdopodobnie we wszystkich modelach, więc nic nie stracimy.

Rozmiary: 38, 40, 42, 44

Jedna, słownie jedna rzecz która mi się na prawdę podoba i jest w odpowiednim rozmiarze to właśnie bluzka z przeplotem Simplicity 1613. Kiedy w komentarzu przeczytałam że tylko modele A i B będą dostępne, ze strachem spojrzałam na opis. Uff. Bluzka z plecionką będzie, to najważniejsze.

Rozmiary: 36/38, 40/42, 44/46

Kolejna bluzka która ujdzie to New Look 6213. Powiedzmy, że nie porywa, ale widzę dla niej miejsce w mojej szafie. Gdyby tylko jeszcze były mniejsze rozmiary...

Rozmiary: 38, 40, 42

New Look 6196 to nie są nowatorskie modele, ale mogą dobrze uzupełnić podstawową szafę. Tunika ma marszczenia w okolicy talii, ma też różne długości rękawów - można kombinować. Zapinana jest na zamek na plecach. Spodnie jak spodnie - proste, zwykłe, podstawowe.

Rozmiary: 38, 40, 42, 44


Sportowa spódniczka z kieszeniami Simplicity 2258 jest z serii łatwych do uszycia. Widoczne na rysunku spodnie capri nie będą dostępne, ale pewnie można przedłużyć nogawki szortów i wyjdzie na to samo. Zdecydowaną zaletą spódnicy są kieszenie.

Rozmiary: 38/40, 42/44, 46/48

Proste dzianinowe spódnice Simplicity 1616, do uszycia w godzinę. Można je wykonać z dwoma wariantami długości i dwoma paskami. Może jeśli zostanie mi jakaś dzianina, to będzie opcja na jej wykorzystanie.

Rozmiary: 38/40, 42/44, 46/48

Rozkloszowana spódnica, jak poprzedniczka, ta również posiada kieszenie. Trudno o niej coś mądrego napisać - klasyczny model o kształcie litery A, trzy warianty długości - to o feruje New Look 6106.

Rozmiary: 38, 40, 42

Czy nosicie jeszcze opaski? Czy potrzebujecie na nie wykroju? Jeśli tak, to Anna ratuje nam życie dając właśnie takie wykroje.

8 komentarzy:

  1. Lubię Annę za proste wykroje, ale tym razem są chyba jednak aż zbyt proste - nic, czego by już wcześniej nie było :/ Mi akurat rozmiar 42 całkiem odpowiada, tylko co do tych większych - jak napisałaś, chyba trzeba byłoby w końcu zapoznać się z instrukcjami zmniejszania. Bez entuzjazmu.

    Zastanawiam się nad staniczkami tych dwóch pierwszych sukienek, czy dałoby się je uszyć z innym dołem, szczególnie tej z Amazing fit - zakładki zwężające niezbyt mi się podobają, ale góra z rękawkami jest ciekawa. Muszę to sobie pooglądać w sklepie.

    Dzięki za zestawienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że spokojnie można te staniki wykorzystać i dorobić inny dół - byle w miejscu łączenia góry z dołem obwód się zgadzał. Mi również spodobała się góra tej amazing fit.

      Usuń
  2. Nic dziwnego, że marudzisz - to wydanie anki jest naprawdę kiepskie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ulżyło mi trochę czytając, że to nie tylko moja opinia :-)

      Usuń
  3. szata graficzna Anny zawsze mnie odrzuca :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sobie powtarzałam, że prostota szaty graficznej powoduje przejrzystość numeru. No i przynajmniej na stojącej prosto modelce widać jak ubranie wygląda. Ale modele w tym numerze nie porywają.

      Usuń
  4. Też jestem rozczarowana:( A tak czekałam na ten numer... Nie wiem teraz.. kupować, nie kupować... Jedynie ten model z Amazing Fit mi się podoba i następna sukienka, ale rozmiary za duże:/

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam. BArdzo dużo korzystam z wykrojów. Jedno mi się nie podoba to to, że niektóre wykroje są w małych rozmiarach np. żakiet model 47 jest tylkoi dostepny w romiarach 34,36,38,a nie można zrobić w rozmiarach 40,42,46. Przecież z góry wiem, że takich rzeczy nie uszyje sobie młoda kobieta /Jak na modelu/. One kupują tylko w siecówkach. Niektóre modele/za małe/ są piekne i godne uszycia.CZy można u WAs np. kupić dany model w pojedyńczym wydaniu tak jak to robi Burda? chętnie bym skorzystała/również z innych wykroji. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń