czwartek, 15 stycznia 2015

Postanowienia noworoczne 2015

English:
After extremely busy November and completely overloaded December, I was happy for Christmas and New Year and a long break from work. It was first such a long weeknd for a long time and it was something I really needed. During this time I ate a lot, got enough sleep, found my optimism and above all I had enough time to rethink and reorder a few things in my home and in my head.

Taking this short, the conclusion for this year are as follows:
  • finish projects that I begin with a particular emphasis on those begun in the last year
  • show the results of my work on the blog regularly and without undue delay
  • develop and continually learn: sewing clothes, patchwork, cross-stitch and knitting
  • complete plans I made last year
  • stop making excuses:-)
Happy New Year!

Kiedy, po zabieganym listopadzie i zupełnie wyrwanym z życia grudniu, nastał czas świąteczno-noworoczny i długa przerwa od pracy, na prawdę odetchnęłam z ulgą. Tak długiego weekendu nie miałam od dawna, a akurat teraz było mi to ogromnie potrzebne. Najadłam się, wyspałam, nabrałam optymizmu i chęci do działania, a przede wszystkim parę rzeczy sobie przemyślałam i uporządkowałam – zarówno w mieszkaniu, jak i w głowie. Z tym porządkowaniem, szczególnie tkanin, trochę się przeciągnęło, dlatego piszę dopiero dzisiaj.


To już chyba taki zwyczaj, ze nowy rok, oznacza też nowy początek, nowe szanse i nowe postanowienia. Jest to taki punkt kontrolny, gdy patrzymy za siebie i obiecujemy poprawę. A jest co poprawiać, oj jest.
W zeszłym roku do mistrzostwa opanowałam rozpoczynanie nowych projektów i odkładanie ich skończenia. Zdałam sobie z tego sprawę dopiero, gdy teraz zebrałam je wszystkie w jednym miejscu – muszę to zmienić. Kolejna rzecz to czas od uszycia do wrzucenia na bloga - w pierwszej połowie roku szło mi całkiem sprawnie, a potem wszystko zaczęło się rozciągać w czasie, tak bardzo, że niektórych rzeczy nawet nie pokazałam - w tym roku postaram się to poprawić. Z postanowień zeszłorocznych udało mi się zrealizować połowę, więc cele wyznaczone wtedy uważam za aktualne i postaram się dokończyć je w tym roku. Bardzo bym chciała ukończyć choć jeden rocznik Burdy.


Wiele się nauczyłam. Rozpoczynając zeszły rok myślałam, że skupię się na szyciu ubrań, a tym czasem odkryłam patchwork i wciągnęłam się na dobre. Zawdzięczam to warsztatom Szczecin Szyje Patchworki. Niestety pikowania wciąż się uczę i większość czasu spędzam na pruciu - to jest największa grupa projektów, które muszę skończyć. Kolejne warsztaty z szycia aplikacji były nie mniej udane, choć może nie aż tak zmieniające moje życie jak te patchworkowe. Do tego, zmuszona brakiem czasu, ale targana chęcią tworzenia, chociaż czegoś maleńkiego, chociaż z doskoku w tych wolnych kwadransach, nauczyłam się haftu krzyżykowego - tu też mam jeden projekt w toku i następny w kolejce do wykonania. I na koniec przechodzę wielki come back dziergania, jak co zimę, chociaż w tym roku brak śniegu i czasu zdecydowanie opóźniły moment wyciągnięcia drutów z szuflady.


Jeśli zaś chodzi o ubrania, z których jestem dumna to w tym roku będzie to marokańska sukienka, grzeczna beżowa sukienka i fartuszek w stylu vintage. Jakby na potwierdzenie mojego zadania, wszystkie zaliczyły rekordową dla bloga liczbę wejść i sporo komentarzy. Dodatkowo szczególnie cieszy mnie ukończenie poszewki na kołdrę z trójkątów i opanowanie techniki paper piecing. Ale najwięcej radości sprawia mi to, że coraz liczniej zaglądacie do mnie pooglądać zapowiedzi nowej Burdy, Anny czy Mollie.


Podsumowując, postanowienia na ten rok są następujące:
  • kończyć projekty, które zaczynam, ze szczególnym naciskiem na te zaczęte w zeszłym roku
  • regularnie i bez zbędnej zwłoki umieszczać wyniki mojej pracy na blogu
  • rozwijać się i nieustannie uczyć: szycie ubrań, patchwork, haft krzyżykowy i dzierganie
  • ukończyć postanowienia z zeszłego roku
  • przestać szukać wymówek :-)
Trzymajcie kciuki i zaglądajcie tu czasami. Szczęśliwego Nowego Roku!

7 komentarzy:

  1. Tobie życzę spełniena wszystkich postanowień, a sobie spełnienia przez Ciebie szczególnie drugiego postanowienia! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Życzę Ci w tym nowym roku ukończenia wszystkich zaczętych projektów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, szczególnie że Twoje domki są na liście do wypikowania tła... Dwa w międzyczasie sprułam, bo dostrzegłam że są krzywo... Długa historia.

      Usuń
  3. Nie pozostaje mi nic innego niż życzyć ci wytrwałości w realizacji twoich postanowień )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie! Postaram się z całych sił.

      Usuń
  4. Nieskończone projekty heh... Od razu pomyślałam o mojej tunice, która była pierwszym rozpoczetym dziełem, a nadal leży w szafce. W międzyczasie uszylam trzy inne rzeczy:)

    OdpowiedzUsuń