poniedziałek, 27 października 2014

Zapowiedź Anna Moda na szycie 4/2014 preview

English:
It's a good month for fans of handicrafts. We have a new Burda, Patchwork for beginners, Mollie Makes, soon will appear Burda Vintage, and now from 29. October in sale will be the new Anna - issue 4/2014 with winter fashion. While now the issue is only shown in the announcements with very few pictures I hope that once again later there will be picture of technical drawings of all issue patterns.

To będzie dobry miesiąc dla fanów rękodzieła. Mamy nową Burdę, Patchwork dla początkujących, Mollie Potrafi, wkrótce pojawi się Burda Vintage, a teraz jeszcze od 29 października w sprzedaży będzie nowa Anna Moda na szycie - numer 4/2014 z modą zimową. Póki co numer jest pokazany tylko w zapowiedziach z kilkoma zdjęciami ale ogromnie liczę na to, że znów dołączą stronę z zebranymi rysunkami modeli.


Przed nami ostatni tegoroczny numer, jak poprzednie jest to przedruk zeszłorocznego Meine Nähmode 4/2013. Przeglądam sobie te wszystkie modele od wczoraj i nachodzi mnie takie wrażenie, że ten numer jest słaby. Moda nie porywa, ale chociaż rozmiarówka jest jeszcze szersza niż poprzednio - zaczyna się od 30/32 i kończy hen hen na 52/54. Generalnie najlepiej rozmiarowo być w okolicy 38-42 to praktycznie każdy model z tego numeru będzie pasował.


Płaszcz New Look 6074 - bardzo charakterystyczny, ale prawdę mówiąc poza kolorem nie bardzo mi się podoba. Zapinany na jeden guzik, na zdjęciu obok jest w krótszym wariancie, który według mnie będzie zbyt krótki z przodu, aby zimą nie zawiewało chłodem od dołu, a ja jestem zmarźlakiem. Opcjonalnie w grę wchodzi dłuższa wersja.

Rozmiary: 32/34, 36/38, 40/42

Żakiety Simplicity 4032 w zamyśle jest raczej zimowym żakietem szytym z wełny i grubszych materiałów, dość popularnym patrząc na ilość wykonanych projektów. Część żakietów na zdjęciach wygląda jakby była szyta z polaru - albo tylko tak nieszczególnie elegancko się prezentuje. A może to nie kwestia materiału? Nie będzie to mój faworyt.

Rozmiary: 40/42, 44/46, 48/50

Zestaw New Look 6082 - w zestawie nie dostaniemy wykroju spodni. Całość bardzo podstawowa i lekko nudna. Spódnice i bluzkę widziałam w pierwszej Annie z 2013. Może żakiet by mnie z tego wszystkiego zainteresował.

Rozmiary: 34/36, 38/40, 42/44


Kostium Simplicity 1784 z bluzką wiązaną pod szyją. Z tego zestawu znalazłam jedynie recenzję uszytego żakietu - jak się okazuje oceniony jako dość prosty, co brzmi zachęcająco. Bluzka też wygląda jak coś, co mogłabym mieć w swojej szafie. Szkoda, że rozmiarówka zaczyna się od 40.

Rozmiary: 40/42, 44/46, 48/50

Sukienka z okładki to Simplicity 2816. W zasadzie to tylko ta sukienka założona na golf mi się podoba, co do żakietów i bluzki... szczególnie bluzki - co to za rękawy?! Jakiś mały potworek powstał...

Rozmiary: 36, 38, 40

Simplicity 1761 to wspomniany na wstępie zestaw w rozmiarze do 54. W zestawie mamy żakiet, bluzkę z rękawem 3/4 i spódnicę w wersji krótkiej i długiej z kawałkiem luźno zwisającego materiału. W porównaniu choćby z poprzednim zestawem - ten wygląda całkiem sensownie.

Rozmiary: 44/46, 48/50, 52/54

Wiele wariantów bluzek otrzymujemy z Simplicity 2756 - niektóre wyglądają interesująco, inne mniej. Opcja ze stójką i zasłoniętym dekoltem zdecydowanie bardziej do mnie przemawia, bo dekolty wyglądają dość obszernie. Do rozważenia.

Rozmiary: 38/40, 42/44, 46/48


Jeden z dwóch modeli spodni w numerze - Simplicity 1783 - wyglądają całkiem nieźle, chociaż nie jest to moja ulubiona długość. Bluzki mogą być podstępne - mają dodany materiał przy dekolcie i zaszewki pod biustem - na środku może powstawać coś niezbyt atrakcyjnego.

Rozmiary: 36/38, 40/42, 44/46

Spódnica New Look 6079 wygląda trochę vintage - niby nie jest jakoś szczególnie powalająca, ale po prostu prezentuje się  sympatycznie z tymi dwoma rzędami guzików. Jakbym miała wybierać coś z tego numeru myślę, że trafiłaby na listę.

Rozmiary: 38, 40, 42, 44


Tunika w wielu wariantach New Look 6148 z mojej ulubionej kategorii: łatwe. Do wąskich spodni byłaby super. Lubię też rękawy 3/4, które tutaj proponują zamiennie z 7/8. Z jednej strony nie jest to nic porywającego, z drugiej - a może się przyda?

Rozmiary: 34/36, 38/40, 42/44

Zaczynam podejrzewać, że podobają mi się zestawienia z golfem - wcześniej czerwona sukienka, teraz ta tunika. Nie wiem czy to nie jest niepokojący objaw - golfy chyba nie są w modzie... Simplicity 2852 poza tuniką daje jeszcze kilka możliwości aranżacji - głownie przez zmianę rękawów. Trochę hippie, nie sądzicie?

Rozmiary: 40/42, 44/46, 48/50

Tunika Simplicity 1896 - niby wygląda ciekawie, ale w gotowych projektach nie zachwyca. Zmiany, jakie wprowadza się w tym modelu, ograniczają się do wykończeń i rękawów.

Rozmiary: 40/42, 44/46, 48/50

Elegancka sukienka Simplicity 1754 z dwoma wariantami wykończeń - prostym i udającym kopertowe. Generalnie nieźle się zapowiada, może być kandydatem do uszycia z tego numeru. Podoba mi się wariant z koronką, podoba mi się układ kopertowego dekoltu - do pomyślenia.

Rozmiary: 36/38, 40/42, 44/46

Skoro przeszliśmy do strojów eleganckich - jest też suknia balowa New Look 6531. Jedna ze słusznych uwag, jakie znalazłam przy tym modelu: sukienka nie ma zaszewek i w związku z tym może wymagać korekty dla większego biustu. Poza tym prosty model, choć ta prostota i brak modelowania mogą się szybko zemścić pokazując każdy defekt sylwetki...

Rozmiary: 36, 38, 40, 42

Gorset i drugie w tym numerze spodnie to New Look 6480. Patrząc na modelkę i rozmiarówkę zaczynającą się od 30, wiem że to nic dla mnie.

Rozmiary: 30/32, 34/36, 38/40

Zestawienie wszystkich modeli ze strony wydawnictwa - tym razem strona pojawiła się znacznie później niż sam opis numeru, ale skrupulatnie uzupełniam.


A teraz trochę rysunków technicznych dostarczonych przez Simplicity:









Jak oceniacie ten numer? Może Was tak nie rozczarował jak mnie?

10 komentarzy:

  1. Kupię. Jak dla mnie spory wybór a co najważniejsze rozmiarówka wreszcie troszeczkę bardziej przyjazna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się ogromnie cieszę że Ci Anna przypasowała :-) Koniecznie pochwal się tym co uszyjesz!

      Usuń
  2. Ja jeszcze jak żyję z Anny nic nie uszyłam, choćkilka gazetek mam..Jakoś te fasony wyglądają jak z innej epoki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak poszukasz recenzji tych wykrojów na patternreview.com zobaczysz, że na przykład sukienka z okładki ma dopisek "Discontinued", a jej recenzje są napisane w 2008-2009 roku. I nie jest to odosobniony przypadek - są też nowsze ale 2008 to jest faktycznie cała epoka :-)

      Usuń
  3. Powiem tak - chyba też czas dla mnie w wersji golfowej ;) Z innych coś się znajdzie, ale faktycznie szału nie ma. Chociaż bieżąca Burda też mnie nie przekonała, więc może to nie czas na szycie ubrań ;)
    Co do ilości gazet - fajnie, że rynek się rozwija :) Z ubraniowych wyszła jeszcze Diana Moden (coś tam też przykuło moją uwagę), więc może po 1-2 sztukach z każdego, a tak i tak będzie co szyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, to prawda - szału nie ma. Może to faktycznie nie czas na szycie ubrań, trzeba nad czymś innym popracować - może druty? To że rynek nam rośnie też uważam za zaletę - będzie w czym wybierać... taką mam przynajmniej nadzieję, bo po tym numerze ciężko tryskać optymizmem.

      Usuń
  4. Ja nie wiem, czy kupię. Musze ją przejrzeć "na żywo" i wtedy zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie długo nie musisz czekać - w kioskach będzie od jutra :D
      Miłego przeglądania.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Wreszcie ktoś optymistycznie nastawiony :-) Dzięki!

      Usuń