niedziela, 27 lipca 2014

Burda 3/2008 model 107 - portfelowa bluzka z kimonowymi rękawami

English:
At first I wanted to sew this blouse from knit from my latest shopping, but after I looked through my stash, I decided I have different use for that one. Lucky I had an identical blue striped knit bought last year and that one went under the scissors. The knit is perfect for summer, soft and smooth, very nice. Before I prepared pattern, I was hoping that I can use my coupon for this blouse and another top. It turned out to be more complicated because both parts of the front had to be cut diagonally and along the stripped pattern. Despite this, I still tried to leave the piece for another top.


Początkowo miałam szyć bluzkę z dzianiny z ostatnich zakupów ale po tym jak przejrzałam zapasy, doszłam do wniosku że mam dla niej inne zastosowanie. Za to miałam identyczną dzianinę w niebieskie paski z przed roku - i ta właśnie poszła pod nożyczki. Dzianina jest idealna na lato, cieniutka, miękka i lejąca, bardzo miła w dotyku. Zanim przygotowałam wykrój liczyłam, że uda mi się wykroić z mojego kuponu tą bluzkę i jeszcze jeden top. Sprawa okazała się bardziej skomplikowana gdy wyszło na jaw że obie części przodu kroi się po skosie i trzeba dopasować paski. Mimo to postanowiłam spróbować zostawić kawałek na jeszcze jeden wykrój.


Opis wykroju: Stawiamy na wygodę! Szerokie kimonowe rękawy, portfelowy krój i delikatna tkanina zapewniają maksymalny komfort, a szeroki pasek nie tylko zdobi bluzkę, ale i modeluje figurę.
Top 106 A i B oraz sukienka 107 A i B są na postawie tych samych wykrojów.
Poziom trudności: 1 *
Rozmiary: 36 do 46
Zużycie materiału: 125cm x 1,85m. Faktycznie zużycie zmieściłabym w tych wymiarach, gdyby nie fakt, że chciałam oszczędzić jak najwięcej dzianiny na drugi projekt. W efekcie zużyłam całe 2,2m z długości, ponieważ obie części przodu trzeba ułożyć po skosie - kombinowałam strasznie. Natomiast z oryginalnej szerokości 145cm mojej dzianiny został nierówny kawałek około 40-60cm x 1,6m.
Dodatkowo potrzebne: podwójna igła, flizelinowa taśma formująca.
Przybliżony koszt: 15zł



Instrukcje: Instrukcję przed krojeniem przeczytałam kilka razy, żeby wiedzieć co robić. Dzięki temu krojąc już wiedziałam jak będę szyć i może dlatego nie miałam problemów. Z drugiej strony - może nie miałam problemów, bo instrukcja składała się z czterech punktów?
Modyfikacje: Na układzie wykroju pliska podkroju cięta jest po skosie, ja najpierw zapomniałam ją wykroić, a potem, gdy zostały tylko strzępki dzianiny - skroiłam z takiej samej, tylko w zielone paski. Dodatkowo modyfikacja na przyszłość: flizelinę trzeba kleić głębiej.
Czy uszyję to jeszcze raz? Pewnie, bluzka jest bardzo wygodna i ładnie leży.


Bałam się jak zawsze tego szycia, gubienia ściegów itp - nic takiego nie miało miejsca. Dzianina jest niezwykle cienka, miękka i lejąca a mimo to szyje się bezstresowo. Do tego stopnia, że do wykończenia jej wykorzystałam podwójną igłę - pełen profesjonalizm ;-) Chciałam nawet dobrać piękną niebieską nić pasującą do pasków ale zgadnijcie co - mimo że mam z dziesięć różnych niebieskich nitek, żadna nie pasowała odcieniem, nawet nie była blisko. Zarzuciłam więc ten pomysł i przeszyłam tą samą szarą, co resztę. Jedno, z czym będę musiała żyć to to, że taśmę flizelinową podkleiłam na krawędzi szwu (jak polecała Burda) i pliska dekoltu po prostu jej nie zakryła. Następnym razem chyba wprasuję ją za szwem, w naddatki zamiast w materiał bluzki.

Podwójny ścieg wokół dekoltu i szara pliska wykończenia

Wspomniana wystająca taśma flizelinowa i lewa strona podwójnego ściegu

Tak wszywałam pliskę wykończenia - szyłam po linii koloru

Wykończenie rękawów zwykłym ściegiem elastycznym

English:
I took under consideration that this is Burda and knit, and I gave myself one day for this pattern. To my surprise, in the middle of the day I was done and could make another one. I feel that cutting blouse took me more than sewing, and yet I did all right way ironing all seams and finishing the edges with overlock seam. Except of finishing the neckline rest of sewing was very quick and easy. A finishing of the neckline was a bit of fun because after sewing and pressing, I had to wrap it precisely to hide the green stripe, and then very slowly finish with the double needle trying to avoid breaking or tangling thread and did not skip a stitch. I'm really proud of.the final result. Model looks similar to the picture in Burda, and with finishes looks much like something from the store.

Biorąc pod uwagę, że to Burda i że szyję dzianinę, założyłam sobie jeden dzień na prace. Ku swemu zaskoczeniu w połowie dnia skończyłam i zabrałam się za kolejny wykrój. Mam wrażenie, że krojenie bluzki zajęło mi więcej niż jej szycie, a przecież grzecznie rozprasowywałam wszystkie szwy i wykańczałam ściegiem overlockowym krawędzie. Poza pliską dekoltu reszta szycia była prosta i błyskawiczna. A z pliską było trochę zabawy, bo po przyszyciu i zaprasowaniu, precyzyjnie ułożyłam ją tak, by schować zielony pasek, a następnie bardzo powoli wykańczałam podwójną igłą starając się nie dopuścić do zerwania czy splątania nici i nie zgubić ściegu. Z efektu końcowego jestem na prawdę dumna. Model wygląda podobnie do tego na zdjęciu z Burdy, a dzięki wykończeniom wygląda też całkiem jak coś ze sklepu.







12 komentarzy:

  1. Świetna i kolor również :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie kolor zdecydował o wyborze tej dzianiny :-) Dzięki!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Hm, mi się mimo wszystko bardziej podoba na manekinie - gładko leży, na mnie zawija się wszędzie tam gdzie i ja się zawijam.

      Usuń
    2. "Tam gdzie i ja się zawijam" :) :) :) :) :) :) Ale taki manekin to oszukany, wszędzie idealnie dostrugany, docięty, żadna to konkurencja dla Ciebie :) :) :)

      Usuń
  3. Świetna, te paski idealnie się układają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki - namęczyłam się z tymi paskami, nie powiem.

      Usuń
  4. Świetny pasiak, lubię takie lekko lejące dzianinki, choć nie łatwo je okiełznać. Wykonanie perfekcyjne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie :-) Powiem Ci że ta dzianina napawała mnie lękiem, taka była miękka i lejąca, dała bym sobie rękę uciąć że będą z nią problemy. Nic z tych rzeczy - zero komplikacji.

      Usuń