poniedziałek, 26 maja 2014

Gadżety krawcowej - podręczne archwium Burdy w Burdavisor

English:
Burdavisor - I read about it today and I immediately pass the news, maybe you'll like it. Burdavisor is archive of Burda since 2006 untill current issue, including special issues - someone gathered pictures of models, along with technical drawings of patterns and made ​​it all available free of charge. You have to download zip file, extract it and open htm file located inside in your webbrowser. All pictures are not included therefore for proper operation this application needs Internet access. So far the archive is up to date, I wonder will it include future issues of magazine.

Burdavisor - przeczytałam o tym dzisiaj i od razu przekazuję wiadomość dalej, może Wam się spodoba. Burdavisor to archiwum Burd od 2006 roku do ostatniego numeru, łącznie z wydaniami specjalnymi - ktoś się postarał, zebrał zdjęcia modeli wraz z rysunkami technicznymi i to wszystko nieodpłatnie udostępnił. Ze strony pobiera się plik zip, rozpakowuje i uruchamia plik htm znajdujący się w środku - plik uruchamia się w przeglądarce internetowej. Obrazki nie są załączone dlatego do poprawnego działania potrzebny jest dostęp do internetu. Póki co archiwum jest aktualne, ciekawe czy wraz z kolejnymi wydaniami Burdy będą dochodziły nowe numery w archiwum.

Strona startowa

Menu oparte jest o zakładki z boku i przyciski na górze - na stronie burdavisor.ru można przeczytać instrukcje do poszczególnych ikon, gdyby ich działanie nie było jasne. Pierwsza zakładka zawiera listę roczników.


Zaznaczając numer na pierwszej zakładce roczników i przełączając się na drugą zakładkę otrzymamy zdjęcia wszystkich modeli z tego numeru.


Na trzeciej zakładce jest lista modeli w postaci rysunków technicznych - zwróćcie uwagę że na zdjęciach jest dodatkowa informacja o danym modelu zawierająca jego numer, rozmiarówkę i poziom trudności.


Dwukrotne kliknięcie na okładce numeru lub wybranym zdjęciu czy rysunku modelu przenosi nas do ostatniej zakładki gdzie można obejrzeć zestawione razem zdjęcie z modelką, ubranie na manekinie i rysunek techniczny, a w ramce nad zdjęciami przeczytać krótki opis podobny do tego wyświetlanego na zdjęciach. Strzałkami można przewijać kolejne modele.


Jest jeszcze wyszukiwarka, która dla mnie po rosyjsku nie jest szczególnie przydatna - chociaż podobno nigdy nie jest za późno by nauczyć się języka :-) Mimo ogólnych trudności językowych udało mi się chwilę pobawić wyszukiwaniem i wydaje się że działa całkiem sprawnie - można wybrać kilka opcji na raz, a potem kliknąć jeden z przycisków na górnej belce i otrzymamy wyniki spełniające wszystkie kryteria jednocześnie.


Próbowałam wykorzystać google translate ale wtedy połowa tekstów zniknęła. I to jest chyba póki co jedyny problem jaki mam z narzędziem.


Jak Wam się podoba? Ktoś planuje z niego korzystać?

25 komentarzy:

  1. Uwazam że To jest bomba.wglebie sie zaraz.:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Też uważam że zapowiada się super.

      Usuń
  2. Świetna sprawa :) dzięki za info, przejrzę sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już widziałam, ale muszę sobie koniecznie zainstalować, bo to bardzo przydatna sprawa. Zwłaszcza, że na osince prawie od roku nie ma już aktualizacji :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Mam nadzieję że to będzie aktualizowane, obawiam się że trzeba będzie po każdym numerze pobierać nową wersję...

      Usuń
    2. Jeżeli te obrazki nie są dołączone do tego, co ściągamy, to pewnie nie będa potrzebne nowe wersje. Chociaż nie ma pewności, jak to autor wymyślił.

      Usuń
    3. No właśnie kwestia jak to wymyślił - zobaczymy już wkrótce :-)

      Usuń
  4. No nie wierzę, ktoś zrealizował mój pomysł!
    Tak to jest, jak się za długo myśli zamiast robić ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ha - to samo pomyślałam widząc tą aplikację ale i tak się cieszę że powstała. Myślę że będzie bardzo pomocna w szukaniu. Jeszcze żeby tylko metraż materiału zamieścili przy każdym wykroju to bym była wybitnie szczęśliwa :D

      Usuń
    2. No dokładnie - o ilości materiału też myślałam:) Nie ma to jak stworzyć projekt programu pomocnego w jakiejś konkretnej dziedzinie, o której ma się pojęcie - w takim przypadku zbieranie wymagań to pikuś, bo większość funkcji tworzy się pod siebie ;)

      Usuń
  5. Ja nie skorzystam - moje dziesięć Burd mogę bez problemu przeglądać "ręcznie" ;DDD

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za informację. Super aplikacja, łatwa do użycia nawet dla osoby nie mającej nic wspólnego z rosyjskim. O przydatności nie wspinając :) Właśnie przeglądam zastanawiając się, czy dany archiwalny numer kupić, czy nie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki - fajnie jeśli Ci się przyda. Ostatnio też spędziłam trochę czasu przeglądając roczniki, a z tą aplikacją jest to zdecydowanie łatwiejsze.

      Usuń
  7. Dziewczyny czym to otwieracie? Mam W8 i nic u mnie nie działa;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw rozpakuj zip np aplikacją 7-zip, potem plik htm otwórz w przeglądarce internetowej.

      Usuń
    2. Aa faktycznie działa:) dziękuję! Zabieram się za ogarnięcie tego cuda:)

      Usuń
    3. Cieszę się że pomogłam :-) Prawdopodobnie co jakiś czas trzeba będzie pobrać nową wersję żeby kolejne numery się pojawiały.

      Usuń
  8. Fajne, fajne! Muszę w najbliższym czasie ogarnąć - dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super że Ci się podoba! Ja się właśnie intensywnie ogarniam z szyciem, więc aplikacja jest niczym szczęśliwe zrządzenie losu.

      Usuń
  9. Zrobiłaś mi prezent na Dzień Dziecka :) Uśmiech mam od ucha do ucha - w końcu przestanę wertować strony gazet w te i z powrotem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha! Cieszę się ogromnie! To jesteśmy dwie takie szeroko uśmiechnięte :-D

      Usuń
  10. Super, będę mogła zaczerpnąć inspiracji i się trochę podszkolić ;) Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się - mam nadzieję że aplikacja Ci się przyda :-)

      Usuń