poniedziałek, 10 lutego 2014

Zapowiedź Mollie Potrafi 03-04/2014 preview

English:
Do you remember the first issue of Mollie, which was released in December? This is a bimonthly magazine so you had to wait for another issue ... untill now. On February 16 printed version will be on newsstands. Interestingly, the new cover was presented on Facebook at 8th. of February. I tried to find what will be found inside this issue but my efforts haven't paid off since Polish edition contains something completely different than any other issue. First of all, a lot of names of Polish artists and Polish native shops. There is also an invitation to join the action of sewing the quilt from the previous number by Polish Group Warsaw Sews.

Pamiętacie jeszcze pierwszy numer Mollie Potrafi, który ukazał się w grudniu? Ponieważ ta gazeta jest dwumiesięcznikiem, na kolejny numer trzeba było poczekać... do teraz. Od 16 lutego wersja drukowana będzie w kioskach. Co ciekawe nowa okładka była zaprezentowana na Facebooku już 8. lutego. Od dzisiaj informacja o numerze jest także na stronie wydawnictwa. Próbowałam na szybko wyszukać co kryło się w tym numerze ale moje wysiłki niewiele dały, ponieważ polska edycja zawiera coś zupełnie innego niż pozostałe wydania. Przede wszystkim sporo tu nazwisk polskich twórców i rodzimych sklepów. Jest też zachęta do przyłączenia się do akcji szycia quiltu z poprzedniego numeru z Grupą Warszawa Szyje.


Jak to w Mollie pomysłów jest mnóstwo na małe i duże rzeczy, na szycie i dzierganie i wszystko na co przyjdzie Wam ochota... Może po prostu wrzucę spis treści do przejrzenia:


Ogólnie do szycia w tym numerze jest sporo, co mnie akurat cieszy. Jest fajny pomysł na uszycie kwiatka w doniczce - tego z okładki, kosmetyczki, torby z płyty winylowej i portmonetki.



Do tego zabawki dla dzieci, coś na co pomysłów nigdy dość: genialna w swojej prostocie dwustronna lalka i robaki jako zabawki sensoryczne robione ze skrawków. Buktole, właśnie owe robaki, to zabawki wymyślone przez Ulę Buczkowską. W obu przypadkach poza fantastycznym pomysłem jest też fajne, kolorowe wykonanie.




Jest też kolejny pomysł na quilt. Mi się nie do końca podoba ale to chyba kwestia tego konkretnie wykonania i kolorystyki, bo sam pomysł z aplikacjami wydaje się być fajny. Z drugiej strony nie widziałam z zbyt wielu takich patchworków na odwiedzanych przeze mnie blogach - czyżby miały jakiś feler?



Skoro przy chmurzastych projektach jesteśmy, jest też pomysł na poduszkę i karuzelę dla dziecka właśnie w postaci chmur. Ja to bym chyba już słońce zaklinała, niech ta wiosna wreszcie przyjdzie, niech dnia będzie coraz więcej :-) Chociaż przyznam że te deszczowe chmurki mają swój urok.



A teraz dla odmiany może trochę dziergania i szydełkowania? Tutoriale do dziergania dostarczone przez właścicieli sklepu amiqs.pl - Agę i Marcina Ratyńskich (tak tak, mężczyzna który dzierga!). Jeszcze nie testowałam jak się z nich warkocze plecie na drutach ale tutoriale robią solidne wrażenie, a że na warkocze mam ochotę od dawna to może wreszcie spróbuję. Są też lekcje szydełkowania kiatów i nieco bardziej użytkowej, acz równie kolorowej czapki myboshi.




I na koniec coś ciekawego dla zwolenniczek rękodzieła wszelakiego: hafciarek, tkaczek i rękodzielniczek innej specjalności...





I jak Wam się ta różnorodność podoba? Ja nie wiem od czego zacząć!

Źródło: ulubionykiosk.pl,

14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Super! Ja już nawet wiem co uszyję!

      Usuń
  2. Mollie kupiła mnie już pierwszym numerem, więc i kolejny kupię, i już nie mogę się doczekać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak - brakowało mi czegoś takiego. Wiem że sporo można znaleźć w internecie ale czasami leniwiec we mnie lubi dostać gotowe zestawienie pomysłów :-)

      Usuń
  3. Faktycznie miöa gazetka :-) ale dla mnie jak zwykle niedostępna :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha i tu Cię zdziwię - gazeta jest też dostępna w wersji elektronicznej, w pdfie dokładnie, więc nawet tak daleko jak Ty jesteś możesz ją mieć bez kosztów wysyłki :-)

      Usuń
  4. Zaryzykowałam i zamówiłam prenumeratę była promocja, która się opłacała - 2 numery gratis i jak widzę zwiastun to nie będę żałować;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Ten numer zapowiada się na prawdę rewelacyjnie. Liczę ze następne numery też będą co najmniej tak samo dobre :D

      Usuń
  5. Z jednej strony Mollie mi sięwydaje krytywna i przyjemna, z drugiej wiem że przejrzałabym i więcej nie wróciła bo jednak z szyciem na maszynie nie ma wiele wspólnego a inne rzeczy mnie już aż tak nieciekawią / zaspokajam inne potrzeby przeglądaniem pinterestu ;)) W ogóle zastanawia mnie czy to trochę nie taki pinterest w druku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm... Wiesz, to może i faktycznie Pinterest w druku w pewnym sensie. Podoba mi się natomiast że jest solidnie opracowany - ładne zdjęcia, dobre opisy i wciąga na krócej :-) Przy Pintereście mogę siedzieć godiznami...

      Usuń
  6. Super zapowiada się. No i nie zapomnialas o hafcie :-) cieszę się ,że dzięki Tobie moglam podejrzec. Teraz trzeba czekać i zrobić napad na kiosk :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Andżela, zdjęcia z haftem to specjalnie z myślą o Tobie zamieściłam :-) Mnie haft onieśmiela, podobnie jak robienie biżuterii - dużo drobnej pracy. Ale podziwiam tych którzy takie cuda potrafią.

      Usuń
  7. Pamiętasz wariacje? Zapraszam na wyniki, bo czekam i czekam....:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam (jakże bym mogła zapomnieć) - napisałam już do Ciebie na facebooku.

      Usuń