wtorek, 18 lutego 2014

Patchwork Puzzleball - patchworkowa zabawka

English:
In preparing the inspiration post for a group of Szczecin Sews I found a Patchwork Puzzleball - a ball sewn from smaller pieces. The shape of the ball is fascinating, and the toy itself seemes good for small hands - I just had to do something like that! I used same green and blue flannel as in the project of snuggle.

Przygotowując inspiracje dla grupy Szczecin Szyje trafiłam na Patchwork Puzzleball - kulkę szytą z mniejszych elementów. Kształt kulki jest fascynujący, a sama zabawka wydawała się dobrą do chwytania dla małych rączek - po prostu  musiałam takie coś zrobić!


Ponieważ dopiero co zrealizowałam projekt szmatki do przytulania miałam do wykorzystania zapas ślicznej flaneli i doskonały pomysł na uzupełnienie prezentu. Decyzja o wyborze flaneli była natychmiastowa, natomiast co do pozostałych materiałów chwilę przeglądałam moje zapasy szukając czegoś intensywnie kolorowego ale z elementami zieleni i niebieskiego. Wreszcie znalazłam bawełnę w paski i od razu wiedziałam, że będzie idealna, tym bardziej że na szmatkach, które robiłam wcześniej są pasiaste tasiemki.




Wykorzystałam wykrój podany w na stronie tutoriala. Nie dodawałam zapasów na szwy, bo już sam wykrój wydawał mi się "za gruby". Po zszyciu moje obawy się potwierdziły - u mnie elementy kulki są bardziej pękate od tych na zdjęciu i nie układają się tak ładnie przy zszywaniu. Zszyte elementy wypełniłam wkładem do poduszek, od siebie dodałam jeszcze tasiemki - takie jak w szmatkach, w dopasowanym do kulki kolorze.




Mimo różnic w wyglądzie, efekt końcowy nie wygląda źle, rzekła bym że nawet wygląda całkiem nieźle. Wykonałam od razu dwa egzemplarze, a chętnie zrobię jeszcze ze trzy takie, mimo że sporo tu ręcznego szycia.


Jak Wam się podoba zestaw prezentowy?

18 komentarzy:

  1. Piękne zestawy - wyglądają naprawdę ślicznie i kolorowo - bardzo fajne te wstążeczki... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna zabawka. Ciekawy kształt i super kolory, aż chce się pobawić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, mam nadzieję że obdarowanym też przypadnie do gustu :D

      Usuń
  3. Ale fajne, takie przestrzenne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieci uwielbiaja zywe kolory, wiec na pewno taka zabawka, ktora na dodatek moze sie turlac spodoba sie jakiemus maluchowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ogromnie! Mam nadzieję że maluchy nie będą zbyt surowe w ocenie mojego rękodzieła :-)

      Usuń
  5. Coś wspaniałego, po prostu SUPER :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała się rumienię normalnie - dzięki! :D

      Usuń
  6. Pierwszy raz widzę takie kule! Są bardzo ciekawe i dziecko na pewno ma zajecie na jakiś czas :)) Bardzo ładne komplety :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ogromnie za miłe słowa. Mam nadzieję że taka przestrzenna zabawka zajmie na jakiś czas małe rączki (żeby rodzice mogli odetchnąć :-)

      Usuń
  7. Ta kulka jest świetna! Można nią potrząsać, uderzać, pogryźć, possać, porzucać! Ma potencjał! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie dziękuję! Faktycznie wszystko to można i do tego można ją prac nawet w temperaturze 60°C. Jeszcze myślę że ulepszony model mógłby grzechotać albo szeleścić... Do rozważenia :D

      Usuń
  8. Dlaczego ja nie widziałam tego postu???
    Piłeczki są świetne! Aż dziw bierze, że można samemu coś takiego uszyć... ;-) Gratuluję! - mi by się nie chciało! ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ogromnie! Może ten post zginął w natłoku innych publikacji - w ciągu ostatnich kilku dni miałam aż cztery - sama jestem w szoku. To chyba przez to słońce za oknem :-) I jeszcze mam trzy projekty w toku - wariactwo :D

      Usuń