środa, 15 stycznia 2014

Zapowiedź Burda Szkoła Szycia - nowe wydanie specjalne

English:
New year brings new surprises. In two days February issue will be in sale, and here Burda serves us another novelty in the category of special editions, after the Burda Classics we have brand new Burda Sewing School. I am very curious what is hidden inside of this issue because there is a lot of promises on Burda website...

Z nowym rokiem nowe niespodzianki. Za dwa dni w kioskach pojawi się numer lutowy, a tu Burda serwuje nam kolejną nowinkę w kategorii wydań specjalnych, po Burdzie Klasyce nadeszła Burda Szkoła Szycia.


Jestem ogromnie ciekawa co może zawierać ta pozycja, bo obietnic na stronie Burdy jest sporo:
  • wskazówki i pomoc dla początkujących
  • objaśnienie zdejmowania miary i pracy z wykrojem
  • sposoby kopiowania, krojenia i czytania planu układu wykrojów
  • prezentacja krok po kroku szycia różnych elementów garderoby dla 17 łatwych modeli


Pora przyjrzeć się bliżej kilku udostępnionym zdjęciom. Wiele z nich już na pierwszy rzut oka wygląda znajomo... aż nazbyt znajomo.


Wystarczyło chwilę poszukać w rocznikach 2013 i 2012 żeby zidentyfikować większość zaprezentowanych modeli - było to o tyle łatwe że na tych zdjęciach są z tych samych tkanin co w regularnych numerach Burdy.


Brązowy żakiet dodawany do każdego zestawu pochodzi z Burda Szycie Krok po Kroku 1A/01/2013

Biała bluzka została rozpoznana przez Charczerkę jako Burda Szycie Krok po Kroku 3F/01/2013

Również spódnica była już publikowana w Burda Szycie Krok po Kroku 4A/02/2012


Sukienka różowa, tak skrzętnie skrywana pod płaszczem to prawdopodobnie model Burda 109/09/2012 - zgaduję to patrząc na zdjęcie na którym modelka nie ma żakietu.

Druga, jaśniejsza sukienka również w różu widoczna w górnym lewym rogu to  model Burda 119/06/2012

Ta czerwona sukienka, choć tu może nie wygląda, to model z okładki Burda 134/06/2012

I jeszcze w dolnym rzędzie na okładce jest jedna sukienka Burda 133/06/2013

Kombinezon jest z tego roku Burda 129A/05/2013

Mam wrażenie że to prawie całkowicie zakryte zdjęcie to ten sam kombinezon z długimi nogawkami Burda 129B/05/2013

Prosty top może pochodzić z rocznika 2013 Burda 104A/05/2013 albo Szycia Krok po Kroku ale obstawiam że to będzie Burda 113A/06/2011

Szorty też pamiętam - wystąpiły w tym samym numerze z topem ze zdjęcia poniżej w Burda 114B/03/2012

Top szyty gumko-nicią Burda 125/03/2012

Batystowe spodnie w kwiaty Burda 117A/05/2013

Długie brązowe spodnie widoczne na okładce to zapewne Burda 102A/07/2011


Sweter - lepiej widać go w górnym prawym rogu okładki Burda 108/04/2012

Spódnicę zlokalizowała MONAfaktura Burda 105/12/2012

W każdym numerze Burdy pojawia się przynajmniej jeden model łatwy do uszycia. Modele oznaczone jako łatwe zawsze miały dołączony szczegółowy, obrazkowy opis szycia. Czyżby Burda Szkoła Szycia był to numer zbierający wcześniejsze opracowania łatwych modeli w jednym miejscu? Na pewno przyda się to wielu początkującym ale czy skuszą się na niego stali prenumeratorzy Burdy? 

No cóż - za dwa dni będzie wszystko wiadomo, czy ten numer ma coś ciekawego do zaoferowania, czy będzie to tylko powtórką. A co Wy myślicie?

Edit: gdybyście chciały zobaczyć jak taka Szkoła Szycia wygląda, tutaj Burda udostępniła tutorial dla spódnicy na zdjęciu powyżej.

14 komentarzy:

  1. Zadałam sobie trud znalezienia spódnicy - 105/12/2012.
    Kiedy dostałam informację od Burdy, że ten numer się pojawi byłam bardzo ciekawa, ale po przejrzeniu modeli na stronie magazynu stwierdziłam, że szkoda pieniędzy, bo to wszystko już się pojawiłam i mam numery z pokazanymi modelami... Niemniej jednak dla początkujących jest to bardzo ciekawy zbiór :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za spódnicę - dodałam informację!
      Właśnie ja też mam Burdy z 2012 i 2013 i raczej nie kupię numeru tylko dla tych wykrojów, jestem ciekawa zapowiedzianej części teoretycznej. Natomiast gdyby ten numer wyszedł ze dwa lata temu, to bym w ciemno brała bo to może być świetne na początek przygody z szyciem :-)

      Usuń
  2. Jeśli to jest zbieranina starych modeli to nie kupię, choć szkoda bo już się cieszyłam na coś nowego ;) poza tym podejrzewam że będzie tam mało modeli a obszerne opisy, co jest z jednej strony fajne dla początkujących a z drugiej człowiek ma niedosyt że przejrzał 5 rzeczy i koniec
    czekam więc na lutowy nr ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Modeli ma być 17, czyli mniej więcej tyle co w Burdzie Klasyce, czyli niedużo faktycznie. Jestem ciekawa czy opisy szycia będą kopią tego co jest w Burdach, czy może będą trochę rozwinięte... Zobaczę.

      Usuń
  3. Ja tam mocno zastanawiam się nad zakupem Szkoły Szycia, może jakoś mnie to zachęci do szycia ubrań :) Zobaczę może uda mi się kupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, czy zachęci to trudno powiedzieć - część z tych ubrań jest baaaardzo prosta. Nie wiem czy po Twoich pięknych patchworkach nie będzie to po prostu za łatwe i przez to właśnie zniechęcające :D

      Usuń
  4. Muszę szczerze powiedzieć, że opisy szycia krok po kroku do tych modeli w ogóle mnie nie interesują... A to może oznaczać, że już nie jestem początkująca! ;-) albo raczej, że od samego początku mojej przygody z szyciem z opisów łatwych modeli nie korzystałam zdając się na moje rozumowanie, logikę, wyobraźnię i intuicję... ;DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! Wiesz że to bardzo ciekawy wniosek - jak tak popatrzeć na historie Twojego bloga to zdecydowanie początkująca nie jesteś :-) Ja mam, jak to zwykle z Burdą, mieszane uczucia - trochę bym chciała mieć takie zestawienie pomocy pod ręką ale z drugiej strony raczej niewiele z tych modeli mnie interesowało w regularnych wydaniach Burdy...

      Usuń
  5. Ta biała bluzka z pierwszego rzędu, zdjęcie 3 - to chyba Szycie krok po kroku 1/2013.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super - dzięki, już uzupełniłam, to mamy 16 na 17 modeli. Pewnie 17. to ten szary sweterek - nasz ostatni poszukiwany.

      Usuń
  6. Czyli instynkt kobiecy dobrze mi podpowiedział by jednak z powrotem odłożyć na półkę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tak :-) Nawet wczoraj na FB w grupie Polska Szyje widziałam wpis że numer jest słaby (o ile nie zaczynasz swojej przygody z szyciem), więc chyba to już oficjalna opinia.

      Usuń
  7. Przecież już nazwa wskazuje, że nie jest to wydanie dla osób, które potrafią szyć i korzystają np. z Burdy. SZKOŁA SZYCIA, czyli nauka szycia dla osób początkujących. I myślę, że takim osobom gazetka w takiej formie się przyda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tak myślę że to w sumie może być ekonomiczne rozwiązanie dla takich bardzo początkujących osób - zamiast kupować Burdę powszednią gdzie złożoność wykrojów jest różna, kupią sobie jedno wydanie z którego na pewno kilka rzeczy będą w stanie ogarnąć.

      Usuń