poniedziałek, 9 grudnia 2013

Lisotpadowe SEW ALONG - śnieżna girlanda

English:
Barely on time on the last weekend of November, I made a garland for November SEW ALONG. The idea came when preparing the post with inspiration for Szczecin Sews. Snowflakes garlands on the windows enchanted me, and when I found patterns basing on Star Wars, I knew that the husband will be pleased with the decoration.

Rzutem na taśmę, bo w ostatni weekend listopada, wykonałam girlandę na listopadowe SEW ALONG. Pomysł przyszedł podczas przygotowywania posta z inspiracjami dla Szczecin Szyje. Urzekły mnie śniegowe girlandy w oknach, do tego gdy znalazłam wzory śnieżynek bazujące na Gwiezdnych Wojnach wiedziałam, że i mąż się ucieszy z takiej dekoracji.


Najpierw wykonałam dolne 2/3 girlandy wykorzystując wydrukowane wzory z szablonów Star Wars. Bardzo wygodnie się z nich korzysta. Drukowałam po dwa szablony na jednej kartce - wszystkie śnieżynki są cięte z połowy kartki A4. Jak widać poniżej, na szablonie są linie wszystkich zgięć, oraz na szaro zaznaczona cześć do wycięcia. Tych najdrobniejszych detali nie udało mi się wyciąć.


Górną część, wiedząc już jak ciąć, robiłam bez szablonów - taki  freestyle z nożyczkami. Z akcesoriów szyciowych wykorzystałam nożyczki do cięcia wykrojów (znaczy do papieru) i małe nożyczki do przycinania nitek, poza tym papier - najzwyklejszy papier do drukarki, sznurek i klej. A no tak: i żelazko! Mimo że nie szyłam, bez prasowania się nie obeszło - każdy płatek przeprasowałam, to wyprostowało zgięcia i trochę go usztywniło.

Po trzech godzinach cięcia miałam siniaki od nożyczek na jednej i przykurcze w drugiej dłoni którą trzymałam śnieżki. W związku z tym klejenie oddelegowałam do męża - jak widać spisał się wzorowo.

18 komentarzy:

  1. Praca godna podziwu! A i efekt świetny!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uzyskałaś fantastyczny efekt! śnieżynki są przepiękne, a cała girlanda zachwyca! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko! Wisi u mnie od tygodnia i ciągle jak wchodzę do pokoju to się uśmiecham :-)

      Usuń
  3. moja babcia też robi takie gwiazdki ale nigdy jej sie nie chciało wykonać aż tylu, a szkoda, widzę że efekt jest nieziemski! piękna girlanda zamiast firanki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! Taki właśnie był zamiar: zastąpić firankę :-) Efekt jest super ale trochę pracy kosztuje - w przyszłości nie będę całej robiła na raz, to uniknę bolących dłoni.

      Usuń
  4. Efekt Twojej pracy prezentuje się imponująco, Gratuluję :) Wykonałaś kawał dobrej i dokładnej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie dziękuję - cieszy mnie że się podoba :-) W sumie to nie tyle kawał, co dużo małych kawałeczków :-)

      Usuń
  5. Piękna ta girlanda :) Podziwiałam już na blogu Szczecin szyje :) Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuje - ależ się dzisiaj pochwał nazbieram :-)

      Usuń
  6. przepiękna! sama chętnie powiesiłąbym sobie taką :) no i wkład męża jest dodatkową zaletą ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki dzięki :-) Mąż dzielnie kleił każdą jedną patrząc czy równo, teraz jako że ma swój wkład, na pewno dopilnuje też żeby girlanda dotrwała do przyszłej zimy :-)

      Usuń
  7. Girlanda przecudna.
    Zapraszam do mnie po wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie i dziękuję raz jeszcze :-) Pewnie że zajrzę.

      Usuń
  8. Piękna girlanda,szczególnie wzór,zrobiłaś piękne cacko.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie dziękuję za tak miłe słowa i witam u mnie :-)

      Usuń