niedziela, 8 września 2013

Burda 6/2011 model 107 B - kawowa tunika

English:
Another one of my fabrics that I bought because of colours - coffee with white and green caught my eye. The lady at the store wanted to help me and make sure I didn't buy too much. As a result, I had not too wide fabric 1.6m long and a puzzle what to sew. Due to the large pattern I was looking for something that will have as few cuts, tucks and folds as possible. This model seemed to be just right.


Kolejny z materiałów, który kupiłam kiedyś przypadkiem, bo wpadło mi w oko zestawienie kawowego z bielą i zielenią. Pani w sklepie bardzo chciała mi pomóc i dopilnować żebym nie kupiła za wiele. W efekcie miałam 1,6m niezbyt szerokiego materiału i zagwozdkę co z tego uszyć. Ze względu na duży wzór szukałam czegoś co będzie miało dużą płaszczyznę i mało cięć i zakładek. Ten model wydawał się w sam raz.


Opis wykroju: Sukienka z przedłużonymi szwami ramion oraz głębokim dekoltem w szpic jest zwyczajna i skromna, a jednocześnie bardzo uwodzicielska. Dzięki fasonowi w kształcie litery A nie trzeba wszywać zamka.
Top 106 A i B oraz sukienka 107 A i B są na postawie tych samych wykrojów.
Poziom trudności: 1,5 *
Rozmiary: 34 do 44
Zużycie materiału: 140cm, dla wszystkich rozmiarów długość 1,4m - faktycznie zużycie materiału wyniosło 1,6m, ponieważ szerokość wynosiła zaledwie 90cm - tunika wyszła 20cm krótsza od wykroju
Dodatkowo potrzebne: stopka do ściegu krytego
Przybliżony koszt: 15zł



Instrukcje: Instrukcja była zrozumiała.
Modyfikacje: Zrezygnowałam z kieszeni. Wybrałam wariant bez podszewki - mimo że na górze zdjęcie jest z podszewką. Podkroje pach (rękawy) wykończyłam pliskami ze skosu trochę improwizując ponieważ szerokość rękawów mi nie pasowała, poprawiałam ją kilkukrotnie mierząc za każdym razem.
Czy uszyję to jeszcze raz? Nie. Zdecydowanie nie.

Materiału starczyło mi na wersję mini :-)

Prawie nie widać zaszewki na biuście

Ładnie wyszło wykończenie dekoltu

Brzydko wyszły brzegi rękawów

Prawie niewidoczne wykończenie ściegiem krytym na dole

English:
I made the dress shorter than the original and it worked out pretty good. The fabric is great - light, no creases, even after washing it requires no ironing. Dress however is less delightful. I was adjusting sleeves several times, widened, tucked and after all that they are still uncomfortable, like they are too small. In addition to the back of the dress is quite saggy. As described it is modest, but is it seductive?

Zrobiłam sukienkę krótszą niż oryginał i wyszło całkiem fajnie. Materiał jest świetny - lekki, nie gniecie się, nawet po praniu praktycznie nie wymaga prasowania. Sukienka natomiast mniej zachwyca. Podkroje pach przerabiałam kilka razy, poszerzałam, podwijałam i kombinowałam ile wlezie a i tak ciągle są niewygodne, gniotą i są jakby za małe - ale tylko gdy wyciągam ręce do przodu. Dodatkowo z tyłu sukienka układa się dość workowato co widać na ostatnim zdjęciu. Zgodnie z opisem jest skromna, ale czy jest uwodzicielska?

Burda 6/2011 model 107 B

Burda 6/2011 model 107 B

Burda 6/2011 model 107 B

16 komentarzy:

  1. Sukienka bardzo sympatyczna: ) Szczególnie wpadły mi w oko te zielone punkty na tkaninie, które bardzo ją ożywiły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Właśnie ta zieleń przyciągnęła mój wzrok na półce w sklepie.

      Usuń
  2. Bardzo ładny materiał :) tylko nie do tych legginsów please! Mając takie ZGRABNE i DŁUGIE nogi (jak modelka ^.^) powinnaś je pokazywac w całej krasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, DZIĘKUJĘ! Nogi mam całkiem zwyczajne tylko kadr sprytnie zrobiony :-) Już dawno mi nikt tak nie poprawił humoru - dla tak miłych słów warto prowadzić bloga :-)

      Usuń
  3. Dobrze, że tkaniny zabrakło na sukienkę - ten wzorzysty materiał lepiej wygląda jako tunika :) A longredthread ma rację - pokazuj częściej nogi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Wkrótce wybieram się w cieplejsze kraje i pakuję tą tunikę właśnie - obiecuję nosić ją bez legginsów :-)

      Usuń
  4. This is cool and it's funny how the lady at the counter tried to 'help' by making sure you don't buy too much fabric XD I like how you make fashion illustrations at the top of the review post.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you! To tell the truth I like to make drawing with the actual colours so I can visualize the final result before I start cutting fabric. I used to draw a lot long time ago, now I'm learning it all over again.

      Usuń
  5. Materiał rzeczywiście bardzo ładny. A i sukienka jako taka domowo-codzienna ładna, choć rozumiem, że gdy nie jest całkiem wygodna to jakoś zniechęca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Mimo że trochę ponarzekałam w poście w sumie to ją noszę, tylko za każdym razem zastanawiam się jak przerobić te rękawy żeby było lepiej - w końcu znajdę rozwiązanie i wtedy będzie super.

      Usuń
  6. A mnie się podoba! Potrzebuję czegoś takiego w wersji dłuższej i z rękawami... chyba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jakbym gdzieś zobaczyła wykrój na gotowca z rękawami to dam Ci znać.

      Usuń
  7. Podoba mi się Twój typ opisywania wykrojów:) Tunika bardzo ładna, chociaż ja bym jednak koniecznie chciała coś dłuższego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Dłuższego - tak do kolana - też coś uszyłam tylko czekam na słoneczny dzień żeby zdjęcia zrobić. A tu jak na złość szaro i pada.

      Usuń
  8. Tunika prosta, ale bardzo, bardzo ładna. :) Lubię takie kroje - elegancko i nowocześnie :) Świetnie w niej wyglądasz! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ogromne za pochwałę. W sumie z perspektywy czasu bardzo ją lubię za tą prostotę.

      Usuń