wtorek, 27 sierpnia 2013

Burda 6/2011 model 113 A - czyli jak uszyć top w 5 prostych krokach

English:
Let me start with a confession: I made this top when I was starting my adventure with sewing. Recently on the occasion of Great Alteration Week I pulled it out of the closet and critically judged the quality as "to fix". I ripped everything and decided to sew it all together correcting mistakes I made first time.

Zacznę od wyznania: ten top uszyłam zaczynając przygodę z szyciem, jeszcze na starej maszynie. Ostatnio przy okazji Wielkiego Tygodnia Przeróbek wyciągnęłam go z szafy i krytycznym okiem oceniłam jakość wykonania jako "do poprawy". Rozprułam wszystko i postanowiłam zszyć od nowa przy okazji korygując błędy.


Opis wykroju: Top z odkrytymi ramionami... jest modelem dla początkujących...
Top 113 A oraz sukienka 113 B są na postawie tych samych wykrojów.
Poziom trudności: 1 *
Rozmiary: 34 do 44
Zużycie materiału: 135cm, dla wszystkich rozmiarów długość 1,2m - faktycznie zużyłam kupon  mniej więcej długości 0,8m i szerokości 150cm, a kieszenie wycięłam z innego materiału
Dodatkowo potrzebne: nic
Przybliżony koszt: 10zł



Instrukcje: Instrukcja była zrozumiała ale miała braki. Niby szycie krok po kroku a jednak części opisów jakby nie było albo może ja sobie coś dopowiedziałam.
Modyfikacje: Zwęziłam top na wysokości pach. Przyglądając się wykrojowi widać że pod pachami lekko się rozszerza - ta część strasznie odstawała, dlatego musiałam ją zwęzić i dojść do odpowiedniej szerokości metodą prób i błędów. Aha i sznurek do wiązania mam jeden długi, a nie dwa jak proponowali w wykroju.
Czy uszyję to jeszcze raz? Pewnie tak - fajny model na wykorzystanie końcówek materiału.


English:
And here are the 5 easy steps as promised. Without pockets it's extremely easy:
  1. cut two identical pieces for front and back, minimal width of one part is half of your bust circiut +2 inch
  2. sew sides (if you want to include pocket, do them first then sew sides)
  3. finish the bottom edge - fold twice to hide the edge of the fabric
  4. finish underarm - fold twice to hide the edge of the fabric
  5. wrap the top edge, leaving space for dragging the cord

A oto 5 prostych kroków jak obiecałam. Bez wszywania kieszeni jest to niezwykle łatwe:
  1. wytnij dwie identyczne części na przód i tył, minimalna szerokość jednej części to połowa obwodu biustu +5cm
  2. zszyj boki (jeśli planujesz dodać kieszenie, najpierw wszyj kieszenie, potem zszyj boki)
  3. wykończ dolny brzeg - zawiń dwa razy żeby ukryć brzeg materiału
  4. wykończ podkroje pach - zawiń dwa razy żeby ukryć brzeg materiału
  5. zawiń górny brzeg zostawiając miejsce na przeciągnięcie sznurka

Wykończenie podkrojów pach od i dolnego brzegu

Podkroje pach

Zawinięty górny brzeg z przeciągniętym sznurkiem

Wszyta kieszeń, przyszyta do frontu topu

Zbliżenie na wykończenie kieszeni

English:
After correcting the width of underarm everything looks much better. Top is great for the summer, has a cool design and colors looikng great with jeans. With pockets is not only nice but also quite practical. If I sewed a dress from this pattern, I would do it wider in the hips for the looser fit.

Po poprawieniu szerokości wykroju pod pachami wszystko wygląda dużo lepiej. Top jest świetny na lato, ma fajny wzór i kolorystykę idealną do jeansów. W wersji z kieszeniami jest nie tylko ładny ale i całkiem praktyczny. Gdybym szyła sukienkę z tego wykroju, zrobiłabym ją szerszą w biodrach, żeby układała się swobodnie.




6 komentarzy:

  1. Świetnie się prezentuje ten top z jeansami : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Od początku jak kupiłam ten materiał to widziałam go w zestawieniu z jeansami :-)

      Usuń
  2. Rzeczywiście super tuniczka do dżinsów i te kieszenie, jakie praktyczne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Oj praktyczne praktyczne - w jednej telefon, w drugiej portfel i mogę iść bez torebki :-)

      Usuń
  3. Wow! Ale świetna tkanina! Top idealny na lato albo pod marynarkę, a kieszenie to świetna sprawa :) Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki pięknie - top idealny na końcówki ładnych materiałów. Pod marynarką faktycznie też wygląda fajnie :-)

      Usuń