środa, 7 sierpnia 2013

Burda 5/2011 model 103 - sukienka z której wyszła tunika

English:
At the very beginning I wanted dress 104, but somehow I finally decided on this tunic from the same pattern. The evolution of my decision is a bit complex, because at first I wanted to do dress in dark orange and I haven't found fabric in desired colour, I found a bit more "usual" orange and with a texture - cool for pants. The pattern of the dress was already cut ​​and waiting. Coming soon my new pants and now i present tunic made of totally different material.


Początkowo miałam uszyć sukienkę 104 na podstawie tego samego wykroju ostatecznie zdecydowałam się na tunikę. Ewolucja tej decyzji jest dość zawiła, bo najpierw chciałam zrobić ją w kolorze ciemno pomarańczowym ale takiego materiału nie znalazłam, za to znalazłam nieco bardziej "zwykły" pomarańczowy ale za to z fakturą, no to wymyśliłam że będą z niego fajne spodnie. A wykrój na sukienkę leżał już zrobiony i czekał. Spodnie uszyję już wkrótce, a póki co tunika z zupełnie innego materiału.


Opis wykroju: Tunika... jest tak lekka, że świetnie sprawdzi się nawet w bardzo upalny dzień. Zakładki na przodzie, rozcięcia w krótkich raglanowych rękawach i na bokach nadają jej sportowy krój...
Poziom trudności: 1,5 *
Rozmiary: 34 do 44
Zużycie materiału: 145cm, długość 1,2m dla wszystkich rozmiarów - w praktyce wykorzystałam materiał 150cm i zużyłam równo 1,00m
Dodatkowo potrzebne: nic
Przybliżony koszt: 10zł



Instrukcje: Instrukcja typowa dla Burdy, niby rozumiałam co czytam ale brakowało mi szerszych opisów.
Modyfikacje: Nie zrobiłam rozcięć na rękawach, zamiast tego w ramach dekoracji wykorzystałam ozdobny ścieg na krawędziach rękawów i spodzie tuniki.
Czy uszyję to jeszcze raz? Sama nie wiem, chyba nie jest aż tak fajna. Na zdjęciach podobała mi się duuuużo bardziej, a wynik szycia trochę rozczarowuje. Chyba pora zacząć szyć trochę bardziej wymagające modele które wyglądają mniej workowato.

Układ wykroju

Wszystkie elementy wykroju

Zacznijmy od tkaniny, która pochodzi z nowego zapasu i zakwalifikowana jest jako wiskoza i ma cudny deseń w jodełkę. Jest miękka i chłodna w dotyku, lejąca, bardzo dobrze się nosi - przynajmniej po pierwszej godzinie chodzenia mam takie wrażenie. Wszystko szyło się dość dobrze, materiał lekko się strzępił ale nic ponad to. Przeszyłam wszystkie krawędzie ściegiem overlockowym żeby je zabezpieczyć. Zastanawia mnie tylko po co każą dodawać 1,5cm zapasu na szwy, a potem ścinać je do 7mm - nie mogę od razu ciąć 7mm?

Marszczenie dekoltu

Rozcięcia po bokach tuniki

Zrezygnowałam z rozcięć na rękawach, pozostawiłam rozcięcia na dole. Dodałam dekoracyjne ściegi na krawędziach rękawów i na dole tuniki, najpierw miały być w innym kolorze ale ostatecznie zdecydowałam się na dyskretne białe. Dodałam proste ściegi naokoło rękawów przyszywając przy okazji zapasy szwów.

Dekoracyjny ścieg na krawędzi rękawa, proste obszycie naokoło rękawa

Dekoracyjny ścieg na dolnym wykończeniu tuniki

English:
I do not know why this tunic is described as a sporty - in my opinion it has nothing to do with sport. It surprised me a little that it is longer than in the picture. After a thorough inspection of image I came to the conclusion that the model had simply tucked piece of this tunic in short belt fastened around the waist. Even for a moment I was thinking about shortening it but I left the original length. With the leggings it looks good.

When I look at the pictures of me in this tunic everything seems to be fine, even looks just like on models from Burda, but while I'm wearing it I feel as if I was wearing something baggy and shapeless. What do you think?

Nie wiem dlaczego tą tunikę opisano jako sportową - jak dla mnie sportowego w niej nie ma nic. Zaskoczyło mnie trochę że jest dłuższa niż na zdjęciu w Burdzie. Po dokładnych oględzinach zdjęcia dopatrzyłam się, że modelce upchali kawałek tej tuniki w szorty spięli tunikę paskiem i tyle. Nawet przez moment zastanawiałam się nad skróceniem jej ale ostatecznie została oryginalna długość. Z leginsami wygląda fajnie.

Burda 5/2011 model 103

Burda 5/2011 model 103

Burda 5/2011 model 103

Jak patrzę na zdjęcia wygląda to wszystko w miarę dobrze, nawet podobnie jak na modelkach z Burdy, natomiast nosząc ją mam wrażenie jakbym ubrała coś zbyt dużego i bezkształtnego. Jak myślicie?

2 komentarze:

  1. No nie - wyglądasz super :-) Moim zdaniem tuniki są właśnie taką luźną częścią garderoby i tak powinny się prezentować :-) Ale jeśli koniecznie chcesz conieco podkreślić to wąski paseczek w talii, niezbyt mocno ściśnięty(tylko lekko podkreślający talię) myślę, że załatwi sprawę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Pomysł z cienkim paseczkiem jest super. Przymierzałam z szerokim, ale mi się nie podobało, nie pomyślałam o wąskim i luźnym.

      Usuń