niedziela, 28 lipca 2013

Lipcowe SEW ALONG czyli fartuszek w radosne hafty

English:
Finally I've finished  an apron for July SEW ALONG. I found this article and it reminded me that my sewing machine can also do some decorative stitches. Since I don't have too many occasions to use them I was more then happy to have some fun with stitches and colors this time.


Wreszcie skończyłam fartuszek na Lipcowe SEW ALONG. Znalazłam ten artykuł, który przypomniał mi że moja maszyna przecież też umie robić ozdobne ściegi. Ponieważ nie mam zbyt wielu okazji do wykorzystania tych szwów, tym razem radośnie zabrałam się za zabawę z dekoracjami i kolorami.



Materiały wybrane do szycia to biała i pomarańczowo-żółto-zielona bawełna. Wykrój bazował na wymiarach wykroju z etiblog.com, natomiast zrezygnowałam w nim ze wszystkich zakładek. Najpierw obszyłam białą bawełnę we wzory - wybrałam w tym celu sześć kolorów i sześć ściegów ozdobnych. Nie mam takiej sprytnej stopki jak pokazują na blogu więc wyrysowałam sobie pisakiem linie dla każdego wzoru osobno. Póki było widać ślady pisaka, miałam wrażenie że coś jest krzywo, na szczęści pisak zniknął i już wszystko dobrze wygląda. Z rozpędu wyszyłam wzór również na paskach wiązania na szyi - jak szaleć to szaleć.



Krawędzie białego materiału są podwinięte by schować brzeg wykończony ściegiem overlockowym. Kolorowy materiał jest wszędzie złożony dwustronnie - widać to na wiązaniu w pasie, a tak samo są wykonane paski na dole i górze fartucha. Efekt końcowy szeroko mnie uśmiecha - pewnie dzięki tym optymistycznym kolorom. No i pierwsze SEW ALONG zaliczone!


10 komentarzy:

  1. Ale miałaś fajny pomysł! Jest radośnie, kolorowo, słonecznie :) Fartuszek w sam raz na lato :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Kryterium doboru kolorów brzmiało "im bardziej bije po oczach tym lepiej" :-)

      Usuń
  2. UWIELBIAM KOLORY- więc siłą rzeczy ten fartuszek musiał mi przypaść do gustu. Jest SUPER, nic dodać, nic ująć : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki - po porostu napatrzyłam się na Twój i pozazdrościłam kolorowości :-)

      Usuń
  3. genialny pomysł na wykorzystanie rzadko wykorzystywanych ściegów ozdobnych, to jest teraz mój faworyt :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Pomysł zapożyczony z bloga eti i przyznaję że się sprawdził bo efekt końcowy cieszy oko. Jeszcze kiedyś go wykorzystam - może jakaś torba na zakupy czy coś...

      Usuń
  4. Super fartuch, te ściegi ozdabiają go naprawdę pomysłowo :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny fartuch:) ściegi dodały mu uroku:)

    OdpowiedzUsuń